Sunday, May 31, 2009

My first Hokkien mee.

My VERY FIRST Hokkien Prawn Mee!
我的福建炒虾面
看了是不是让你们都口水直流了呢?
哈哈。

品尝时间!由姐姐,弟弟和妈妈来鉴定(:
是赞不决口呢还是 full of 批评?


我的做菜过程,
从卖菜,到切菜,(和蒜头拍照),我的精心杰作!



做菜不是一件简单的事... ...

煮这个福建炒虾面真是不容易啊!
过程复杂艰辛。
哈哈,好像有点夸张了。
最让我难忘的就是在油炸五花肉的时候。
哦!
那在热锅上的油不知道是不是太喜欢我和mummy了,
一直向我们“投怀送抱”。
热油从锅子里四处飞溅,喷到我们!
很痛okay. -.-
喷到我们的脸!!!
痛到。。。 。。。
lols.

TRANSLATING 翻译
it isn't easy cooking the hokkien prawn mee ):
very complicate and tough process ,lols,
though abit exaggerated ,
Let's clap our hands for the hokkienmee-seller.
lols.
the most "memorable" part is the frying of the 'five-flower-pork'
HAHS. no la , i mean the fatty meat la.
the oil is like ...
u know when we fry something,the oil on the pan will start splattering out
then ,
the very damn hot oil splattered on me n mummy's face.
PAIN OKAY.
SOBBBBBB!
Red red already.

No comments: